0
Kosár
Belépés
Regisztráció
Menü Kategóriák
kedvencek bejelentkezés
0
icon
icon
2024-as akcióink Kuponok
Van egy cikkem, feltöltöm most!
Élménybeszámolók

Nyáriszünet Dél-Franciaországban

Nyáriszünet Dél-Franciaországban
Luka Blazik írása

Tavaly télen barátommal Joseph-el megterveztünk egy francia túrát szeptember első felére. Sokáig kérdéses volt a megvalósítása, de végül is minden összejött.
A felkészülés kissé hektikus volt, mivel minden napomat a munkámmal töltöttem. Nagyon kevés idő alatt kellett a felszerelést és a csalikat előkészítenem. Legörgettem közel 50 kilogramm Carptrack Monster-Liver alapmixből készült bojlit, melyet Elite aromával, Black Pepper (Fekete bors) esszenciális olajjal tetten vonzóbbá. Tigrismogyoróból 20 kilót főztem az indulás előtti órákban. Még vasárnapra is maradt némi munkám, ennek ellenére már majdnem mindent összepakoltam mire Joseph megérkezett.



Indul a rock and roll!




A kedvenc V-pops kombinációm




A régi hűséges Enthos orsóim új társai, az Imperia Baits Multirange botok. A legjobb többfunkciós botok, amiket valaha használtam. Igazi, stílusos pontyozó botok.



A kocsi bepakolva, készen az előttünk álló hosszú útra.




Nem siettünk, így a bepakolás két óra alatt megtörtént. Vacsora idő lévén rendeltünk egy pizzát mielőtt nekivágtunk a 16 órás útnak. Menet közben érintettük a Cassein tározót, ahol egy órás pihenő mellett gyönyörködtünk a mindig szép tározóban.
Rövid pihenő és reggeli a legendás St. Cassein-en



Délután egy órára végre megérkeztünk a tóhoz. Megálltunk szétnézni. Mindkettőnket lenyűgözött a szépsége, egészen más volt, mint amilyen vizekre járunk. A tóban található sok kis sziget miatt első ránézésre innen kicsinek tűnt a tározó, de a tó másik oldalán horgászhelyünkre érkezve realizálódott hatalmas mérete.
Végre megérkeztünk, kezdődhet a kipakolás.



Aztán megérkezett a rossz idő, rengeteg esővel és viharos széllel. Tudtuk, hogy halfogásra igen csekély esélyünk van. Ideje volt elindulni a csónakokkal, de az időjárás lehetetlenné tette. Maradnunk kellett, amíg a vihar elcsendesedik, tehát két nap kényszerpihenő következett. Kedden reggel az égiek is megenyhültek, megpakoltuk a csónakokat. Közel egy órát tartott, míg elértük a kiszemelt területet. Egy éjszakát horgásztunk itt, mielőtt tovább kerestük a megfelelő horgászhelyet.

Az első naplemente…




Egyben az utolsó is azon a helyen.




A következő helyen terveztük végig horgászni a túra hátralévő napjait. Mindketten éreztük, hogy itt halat kell fognunk! Beleadtuk minden tudásunkat, hogy a legígéretesebb helyeket feltérképezzük, ezeket megjelöltük. Az etetéshez felezett és egész bojlikat, valamint tigrismogyorót készítettem össze.

Sok kellemetlenségtől megvédett volna, ha nagyobb csónakot választok!




Az etetésre szánt összeállítást meglocsoltam Carptrack liquiddel és hagytam pár órát állni. Ezalatt kötöttem új előkéket és estére mindennel elkészültünk. Az összes szerelék a helyén volt, várva az arra járó pontyokat. Nem jött álom a szememre, tudtam, hogy valami történni fog. Be kell valljam, reggelre igen csalódott voltam, hogy nem volt az éjjel kapásunk.

Csali tuning – IB Carptrack Liquid




Másnap IB Powder-t is kapott az etetés




Minden szerelék PVA csomagot kapott!




Worm Up Amino Dip, a kedvencem!




Készül a végszerelék.





Számos helyen megálltunk mire eldöntöttük, hogy hol verjünk újra tábort. Végül egy sziget melletti helynek szavaztunk bizalmat. Én a sziget melletti öbölrészt horgásztam meg, ahol elsüllyedt fák és bokrok kínáltak remek lehetőségeket, míg Joseph a nyílt víz felé húzta szerelékeit. Három nap telt el ismét kapás nélkül. Itt volt az ideje újra tovább menni. Mindketten tudtuk, hogy a hatalmas víztározókon nekünk kell megkeresni a halat, de ezek a kihívások teszik küzdelmessé és élményekben gazdaggá a túrát.
Minden a helyén!



Minden kész a költözéshez.




Ezért indokolt a nagyobb csónak!




Az utolsó csatára készültem…




Az újabb helykereséssel 3-4 órát töltöttünk, platókat és töréseket keresve. Egy szigetre költöztünk, majd jöhetett a tábor újraépítése. A szerelékeket 200-450 méterre húztuk be, a már megjelölt törésekhez. Majdnem éjfélre végeztünk. Másnap délben elementáris erejű kapásom volt a 400 méterre letett szerelékemen. Csónakba szálltam és éreztem, hogy jó hal küzd a horgon. Már csak 20-30 méterre lehetett a csónaktól, amikor a horog kiakadt. Öt nap után végre kapás, és elvesztettem! Képzelhetitek, hogy éreztem magam!

Carptrack Monster-Liver és V-pops hóember, Sosem hagyott cserben.




Csalódottan mentem vissza a partra, s mialatt megbeszéltük, mi lehetett az oka a halvesztésnek, az egyik jelzőm csippanására lettem figyelmes. 10-15 másodperc elteltével újabb csippanás, majd folyamatos húzással indult meg valami. Odaszaladtam felvenni a kontaktust! Beszálltam ismét a csónakba, hogy mielőbb a hal fölé kerülhessek. 10 percnyi fárasztás után mutatta meg először magát, s ekkor szembesültem vele, hogy ez bizony Big One!
A térdem remegni kezdett, nehogy történjen ismét valami és elveszítsem. 10 percre rá sikeresen megmerítettem, és mehettem vele a partra. Nagyon boldog voltam, amikor megmértük, 20,3 kiló! Nagyon bíztam benne, hogy nem ez lesz a túra utolsó hala! Sajnos miután visszaengedtük a pontyot, az utolsó éjszaka ismét csendben telt, a szerencse nem állt mellénk. A napokig tartó viharok, folyamatos költözések és kapástalan időszakok ellenére úgy gondolom, minden tőlünk telhetőt megtettünk a siker érdekében. Keményen játszottunk egy kihívásokkal teli tározón, de végül is a kitartásunk elnyerte jutalmát.

A várt siker!




A hal, amire vártam!





Az utolsó reggel.




Zárszóként elmondhatom, hogy ez a túra volt a legrosszabb a halfogás és a kapások számának tekintetében, viszont a legtöbb kihívás és küzdelem is ehhez a túrához és ehhez a halhoz köthető.



Írta: Luka Blazic (Team Imperial Fishing Slovenia)
Fordította: Hamar Sándor
Forrás: www.carp-gps.com/iblog
   0   0 Ft Megrendelem
A kosár tartalma:
Kosár
Vásárlás folytatása Tovább a pénztárhoz
Az oldal böngészésével elfogadod, hogy cookie-kat használjunk, amiket jobb szolgáltatás nyújtás érdekében használunk fel. További információk